Русская Православная Церковь

ПРАВОСЛАВНЫЙ АПОЛОГЕТ
Богословский комментарий на некоторые современные
непростые вопросы вероучения.

«Никогда, о человек, то, что относится к Церкви,
не исправляется через компромиссы:
нет ничего среднего между истиной и ложью.»

Свт. Марк Эфесский


Интернет-содружество преподавателей и студентов православных духовных учебных заведений, монашествующих и мирян, ищущих чистоты православной веры.


Карта сайта

Разделы сайта

Православный журнал «Благодатный Огонь»
Церковная-жизнь.рф

экуменизм

Необходимо прекратить совместные молитвы экуменистов с еретиками

Οἱ συμπροσευχὲς τῶν οἰκουμενιστῶν μὲ τοὺς αἱρετικοὺς παπικοὺς καὶ προτεστάντες πρέπει νὰ σταματήσουν

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση

протопресвитер Дионисий Тацис

 

Экуменисты установили совместные молитвы с инославными. И несмотря на строгий запрет священных канонов, они проводят встречи с римо-католиками и молятся вместе с ними,потому что имеют столь горячую любовь, которая не может быть ограничена священными канонами. Очень часто о«Любовь превыше всего», - с полной серьезностью они утверждают. Часто экуменисты упоминают современных старцев и восхищаются ими, однако на них самих вовсе не оказывает никакого влияния подвижнический образ жизни этих подвижников и их позиция в отношении еретиков. Они их чтут исключительно ради создания ложного впечатления и только. Если же они имели счастье посещать этих старцев, то всякий раз они желали себя явить их духовными чадами,ради того, чтобы приобрести автоматически уважение! Однако мне не хотелось бы уклоняться от затронутой мной темы, то есть совместной молитвы с инославными.

Я приведу один случай из жизни старца Паисия, который он рассказывал сам и который он предлагал всем: «Как-то в каливу пришли два католика, один из них был писателем, а другой — секретарем Ватикана. Они мне сказали - «Прежде всего давайте прочтем молитву Отче наш». «Для того, чтобы читать молитву Отче наш, - я им говорю, - нам необходимо иметь согласие в догматах веры, однако между нами лежит огромна пропасть». «Хорошо, - говорит мне один из них, - неужели только православные спасутся? Бог есть Бог всего мира». «Да, - я ему говорю, - но можешь ли ты сне сказать насколько мир живет с Богом?» «Нам необходимо показывать любовь», - говорит он мне потом. «И грех стал модой», - я им говорю. «И это есть в любви», - говорит он мне. «Все говорят о любви, мире, согласии, - сказал я им в завершении, - но они пребывают разделенными и самими собой и с другими, поэтому они все готовят и огромные бомбы». Достойно особого внимания и является весьма поучительным заключение: «истинная любовь в том, кто имеет правильную веру, жизнь по Богу, а тогда Бог изображается в его личности, и другие люди в его личности видят Бога».

Тот кто приемлет то, что говорит Старец, тот в действительности должен отказаться от совместных молитв экуменистов с еретиками и должен оспаривать пространные слова о любви Вселенского Патриарха и тех, кто ему следует. Необходимо как-то христианам освободиться от пут страха, который нагнетают принимающие на себя величественный облик экуменисты и публично заявить свое слово отвергаясь всего этого, не ожидая примера от кого-то из митрополитов, которые в большинстве случаев утратили столь необходимое дерзновение для того, чтобы осудить экуменизм, являющийся в нашу эпоху всеересью. К сожалению они всегда и жертвуют ради того, чтобы выглядеть имеющим послушание патриарху и чтобы заручиться его любовью, в которой они сами вовсе не нуждаются.

Совместные молитвы экуменистов с еретиками папистами и протестантами необходимо остановить, поскольку они у инославных христиан создают ложное чувство, что они являются тем же самым, что и православные. Это то, что является величайшим заблуждением. С отменой совместных молитв равно как и с появлением доброго беспокойства, инославные христиане тем самым вернуться в Единую Церковь, то есть Православную.

 

 

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ἔχουν καθιερώσει τὶς συμπροσευχὲς μὲ τοὺς ἑτεροδόξους. Παρὰ τὴ ρητὴ ἀπαγόρευση τῶν Ἱερῶν Κανόνων, αὐτοὶ συναντῶνται μὲ τοὺς παπικοὺς καὶ τοὺς προτεστάντες καὶ συμπροσεύχονται, προφανῶς γιατὶ ἡ ἀγάπη εἶναι τόσο θερμή, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ περιοριστεῖ ἀπὸ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες. «Ἡ ἀγάπη εἶναι πάνω ἀπὸ ὅλα», ὑποστηρίζουν μὲ ἐπιπολαιότητα. Συχνὰ οἱ οἰκουμενιστὲς ἀναφέρονται καὶ στοὺς σύγχρονους γέροντες καὶ τοὺς θαυμάζουν, χωρὶς ὅμως νὰ ἐπηρεάζονται οἱ ἴδιοι ἀπὸ τὸν ἀσκητικὸ τρόπο ζωῆς τους καὶ τὴ στάση τους ἀπέναντι στοὺς αἱρετικούς. Τοὺς ἐξυμνοῦν γιὰ δημιουργία ψευδῶν ἐντυπώσεων καὶ μόνο. Ἐὰν ἔχει τύχει νὰ τοὺς εἶχαν ἐπισκεφθεῖ καὶ καμιὰ φορά, τότε θέλουν νὰ ἐμφανίζονται καὶ ὡς πνευματικά τους τέκνα, γιὰ νὰ γίνουν καὶ αὐτοὶ ἀξιοσέβαστοι! Ὅμως δὲν θέλω νὰ φύγω ἀπὸ τὸ θέμα μου, ποὺ εἶναι ἡ συμπροσευχὴ μὲ τοὺς ἑτεροδόξους.

Θὰ ἀναφέρω ἕνα περιστατικὸ ἀπὸ τὴ ζωὴ τοῦ Γέροντος Παϊσίου, ὅπως τὸ εἶχε διηγηθεῖ ὁ ἴδιος

καὶ τὸ ὁποῖο δείχνει σὲ ὅλους, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, τὸ δρόμο. Εἶπε λοιπὸν ὁ Γέροντας: «Ἦρθαν μιὰ φορὰ στὸ καλύβι δύο καθολικοί• ὁ ἕνας ἦταν δημοσιογράφος καὶ ὁ ἄλλος γραμματέας στὸ Βατικανό. «Πρῶτα νὰ ποῦμε τὸ Πάτερ ἡμῶν», μοῦ εἶπαν. «Γιὰ νὰ ποῦμε τὸ Πάτερ ἡμῶν, τοὺς λέω, πρέπει νὰ συμφωνοῦμε καὶ στὸ δόγμα, ἀλλὰ μεταξὺ ἡμῶν καὶ ὑμῶν χάσμα μέγα ἐστί». «Καλά, μοῦ λέει ὁ ἕνας, μόνον οἱ Ὀρθόδοξοι θὰ σωθοῦν; Ὁ Θεὸς εἶναι μὲ ὅλον τὸν κόσμον». «Ναί, τοῦ λέω, ἀλλὰ ἐσὺ μπορεῖς νὰ μοῦ πῆς πόσος κόσμος εἶναι μὲ τὸν Θεόν;». «Νὰ δείξουμε ἀγάπη», μοῦ λένε μετά. «Καὶ ἡ ἁμαρτία ἔγινε μόδα», τοὺς λέω. «Καὶ αὐτὸ μέσα στὴν ἀγάπη εἶναι», μοῦ λένε. «Ὅλοι μιλᾶνε γιὰ ἀγάπη, εἰρήνη καὶ ὁμόνοια, τοὺς εἶπα στὸ τέλος, ἀλλὰ αὐτοὶ εἶναι διχασμένοι καὶ μὲ τὸν ἑαυτό τους καὶ μὲ τοὺς ἄλλους, γι᾽ αὐτὸ ἑτοιμάζουν ὅλο καὶ μεγαλύτερες βόμβες». Ἀξιοπρόσεκτο καὶ διδακτικὸ συνάμα εἶναι καὶ τὸ συμπέρασμα: «Ἀγάπη ἀληθινὴ ἔχει ἐκεῖνος, ποὺ ἔχει ὀρθὴ πίστη, ζῆ κοντὰ στὸν Θεό, καὶ τότε ὁ Θεὸς ζωγραφίζεται στὸ πρόσωπό του, καὶ οἱ ἄλλοι βλέπουν στὸ πρόσωπό του τὸν Θεό».

Ἐκεῖνος ποὺ δέχεται τὰ ὅσα λέει ὁ Γέροντας, εἶναι φυσικὸ νὰ ἀρνεῖται τὶς συμπροσευχὲς τῶν οἰκουμενιστῶν μὲ τοὺς ἑτεροδόξους καὶ νὰ ἀμφισβητεῖ τὰ περὶ ἀγάπης μεγάλα λόγια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη καὶ τῶν συνοδοιπόρων του. Πρέπει κάποτε οἱ χριστιανοὶ νὰ ἐλευθερωθοῦν ἀπὸ τὸ φόβο, ποὺ ἐμπνέουν οἱ μεγαλόσχημοι οἰκουμενιστὲς καὶ νὰ διατυπώνουν δημοσίως τὸν ἀντιρρητικό τους λόγο, χωρὶς νὰ περιμένουν τὸ παράδειγμα ἀπὸ τοὺς κατὰ τόπους Μητροπολίτες, οἱ ὁποῖοι ἔχουν χάσει πρὸ πολλοῦ τὴν ἀναγκαία παρρησία, γιὰ νὰ καταδικάσουν τὸν οἰκουμενισμό, ποὺ εἶναι ἡ παναίρεση τῆς ἐποχῆς μας. Δυστυχῶς θυσιάζουν τὰ πάντα ἀρκεῖ νὰ φαίνονται στὸν Πατριάρχη ὑπάκουοι καὶ νὰ ἐξασφαλίζουν τὴν ἀγάπη του, ἀπὸ τὴν ὁποία ὡστόσο οἱ ἴδιοι ποτὲ δὲν πρόκειται νὰ ὠφεληθοῦν.

Οἱ συμπροσευχὲς τῶν οἰκουμενιστῶν μὲ τοὺς αἱρετικοὺς παπικοὺς καὶ προτεστάντες πρέπει νὰ σταματήσουν, διότι δημιουργοῦν στοὺς ἑτεροδόξους τὴν ψευδαίσθηση ὅτι εἶναι τὸ ἴδιο μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους. Κάτι ποὺ εἶναι μεγάλη πλάνη. Μὲ τὴν κατάργηση τῶν συμπροσευχῶν ἴσως νὰ δεχτοῦν τὴν καλὴ ἀνησυχία καὶ ἐπιστρέψουν στὴν Μία Ἐκκλησία, δηλ. τὴν Ὀρθοδοξία.

 

 

Источник: Ορθόδοξος Τύπος, 9/11/2012

© Перевод «Православного Апологета» 2012г.



Подписка на новости

Последние обновления

События