Русская Православная Церковь

ПРАВОСЛАВНЫЙ АПОЛОГЕТ
Богословский комментарий на некоторые современные
непростые вопросы вероучения.

«Никогда, о человек, то, что относится к Церкви,
не исправляется через компромиссы:
нет ничего среднего между истиной и ложью.»

Свт. Марк Эфесский


Интернет-содружество преподавателей и студентов православных духовных учебных заведений, монашествующих и мирян, ищущих чистоты православной веры.


Карта сайта

Разделы сайта

Православный журнал «Благодатный Огонь»
Церковная-жизнь.рф

Рейтинг:  0 / 5

Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

CВЯЩЕННЫЙ СИНОД БОЛГАРСКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ ОБ ИЗМЕНЕНИЯХ В ПРЕДСОБОРНОМ ДОКУМЕНТЕ ОБ ОТНОШЕНИЯХ С ОСТАЛЬНЫМ ХРИСТИАНСКИМ МИРОМ

 

София, 22 апреля 2016 г.

 

 

21 апреля 2016 года Священный Синод Болгарской Православной Церкви под председательством Патриарха Болгарского Неофита провел заседание, на котором были рассмотрены вопросы и документы, связанные с предстоящим Всеправославным собором. Священный Синод, в частности, рассмотрел письмо митрополита Ловчанского Гавриила с приложением подписей священников Ловчанской епархии в отношении документа под названием «Отношения Православной Церкви с остальным христианским миром», а также письмо митрополита Пловдивского Николая с приложением подписей 240 священников Пловдивской епархии в поддержку позиции, выраженной Ловчанской епархией относительно вышеупомянутого документа. В итоге Священным Синодом было принято специальноеПоложение.

В сообщении Священного Синода, опубликованном на его официальном сайте, говорится:

После проведения голосования по вопросу необходимости внесения изменений в документ «Отношения Православной Церкви с остальным христианским миром» Священный Синод принял следующее Положение:

~~~~~~~~~~~~~

Относительно пункта 4 документа «Отношения Православной Церкви с остальным христианским миром»:

В Православной Церкви под «соединением всех» всегда понималось, что те, кто впадал в ереси и расколы, должны сначала вернуться в православную веру и выказать послушание святой Церкви и тогда, через покаяние, они могут быть приняты в Церковь.

Относительно пункта 5: „ Современные двусторонние богословские диалоги… имеют целью поиск «утраченного единства христиан»… ”:

Здесь требуется уточнить, что Святая Православная Церковь, которая есть единая и соборная, никогда не утрачивала единства в вере и общения в Духе Святом между христианами, и так будет продолжаться до конца мира. Как об этом и сказал Господь, что «врата ада не одолеют ее» (Мф.16:18), так и это общение будет длиться вечно.

Относительно пункта 6, пункта 16 и других:

Кроме Святой Православной Церкви не существует других церквей, а исключительно ереси и расколы, и называть последние «церквами» богословски, догматически и канонически совершенно неправильно.

Относительно пункта 12:

В пункте 12 упомянуто, что „общей для всех целью богословских диалогов является окончательное восстановление единства в правой вере и любви”. Это совершенно неправильно и неприемлемо, потому что необходимо уточнить и подчеркнуть, что возвращение к правой вере относится к еретикам и раскольникам и ни в коем случае не касается Православной Церкви.

Слава Богу, что Болгарская Православная Церковь в 1998 г. вышла из Всемирного совета церквей, выразив свое неодобрение его деятельностью, потому что не может быть членом организации, в которой она считается „одной из многих церквей или неким филиалом единой церкви, которые стремятся и борются за объединение через этот Всемирный совет церквей”.

Един Господь, едина Церковь, как говорится в Символе веры.

~~~~~~~~~~~~~~

Принятое Положение будет представлено и отстаиваться как неизменная позиция Болгарской Православной Церкви относительно текста «Отношения Православной Церкви с остальным христианским миром» на Великом и Святом соборе Православной Церкви на о. Крит в 2016 году.

 

22 апреля 2016 г.

 

РЕШЕНИЕ НА СВ. СИНОД от 21.04.2016 г. с предложение за промени в предсъборния документ за отношението към останалите християни

 

21 април 2016 14:15, Българска Патриаршия

Днес, 21.04.2016 г., Св. Синод с прот. № 9-пълен състав, под председателството на Негово Светейшество Българския патриарх Неофит проведе своето редовно заседание, на което бяха обсъдени въпроси и документи, свързани с предстоящия Всеправославен събор, заплануван да се проведе на о-в Крит между 16–27 юни т.г. На заседанието присъстваха синодалните архиереи: Врачански Калиник, Сливенски Йоаникий, Великотърновски Григорий, Ловчански Гавриил, Пловдивски Николай, Доростолски Амвросий, Варненски и Великопреславски Йоан, Неврокопски Серафим и Русенски Наум. Отсъстваха синодалните архиереи: Видински Дометиан, На САЩ, Канада и Австралия Йосиф, Плевенски Игнатий, Старозагорски Галактион, Западно- и Средноевропейски Антоний.

Св. Синод разгледа писмо на Ловчанския митрополит Гавриил, с приложена подписка на свещениците от Ловчанска епархия във връзка с текста, наречен „Отношението на Православанта църква с останалия християнски свят” - част от документите, предвидени за разглеждане на Великия и Свят Събор на Православната църква, който ще се проведе на остров Крит между 16–27 юни т.г. Така също Св. Синод разгледа и писмо на Пловдивския митрополит Николай, с приложена подписка на 240 свещеници от Пловдивска епархия в подкрепа на изразеното становище на Ловчанска епархия по горепосочения документ.

След проведено гласуване Св. Синод Р Е Ш И единодушно:

~~~~~~~~~~~~~

Относно точка 4-та на документа „Отношението на Православната църква с останалия християнски свят”

В Православната църква под „единението на всички” винаги се е разбирало, че тези, които са изпаднали в ерес или разкол, трябва първо да се върнат в православната вяра и окажат послушание към светата Църква и тогава, чрез покаяние, те могат да бъдат приети в Църквата.

Относно точка 5-та: „Съвременните двустранни богословски диалози … имат за цел да потърсят „изгубеното християнско единство...”.

Тук трябва да се уточни, че в Светата Православна църква, която е единствена и единна, никога не е губено единството във вярата и общението в Светия Дух между християните и тъй като тя ще пребъде до края на света, както Господ е казал, че „портите адови няма да й надделеят” (Мат.16:18), то това общение също ще пребъде вечно.

Относно точка 6-та, точка 16-та и други:

Освен Светата Православна църква не съществуват други църкви, а единствено ереси и разколи, и да се наричат последните „църкви” е богословски, догматически и канонически напълно погрешно.

Относно точка 12-та:

В точка 12-та, казаното, че „при провеждането на богословските диалози общата цел за всички е окончателното възстановяване на единството в правата вяра и любовта” е напълно неправилно и неприемливо, защото трябва да се уточни и подчертае, че връщането към правата вяра е за еретици и разколници и по никой начин не касае Православната църква.

Слава Богу, че Българската православна църква през 1998 г. излезе от Световния съвет на църквите, с което изрази своето неодобрение на неговата дейност, тъй като не може да членува в една организация, в която тя е смятана за „една от многото или като клон на Едната църква, която търси начин и се бори за нейното възстановяване чрез този Световен съвет на църквите”.

Един е Господ, една е Църквата, както се говори в Символа на вярата.

~~~~~~~~~~~~~~

Горното решение на Св. Синод да бъде представено, заявено и отстоявано като окончателна, официална и неизменна позиция на БПЦ–БП относно текста ”Отношението на Православната църква с останалия християнски свят” на Великия и Свят Събор на Православната църква в Крит през 2016 година.



Подписка на новости

Последние обновления

События